Vragen

Vragen

Informatie & veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe kan ik jullie producten huren / kopen?

Heel eenvoudig, we hebben namelijk een unieke configurator ontwikkeld waarmee je binnen één minuut een geheel vrijblijvende en persoonlijk kostenindicatie ontvangt. Deze methode is sneller en preciezer bellen, Whatsappen of mailen! Is alles naar wens? Klik dan op de knop ‘bestelling bevestigen‘ of beantwoord simpelweg onze mail met daarin jouw akkoord inclusief factuurgegevens: (bedrijfs)naam, straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats. Na akkoord nemen wij je aanvraag zo spoedig mogelijk in behandeling en kunnen we o.a. de beschikbaarheid controleren. Is alles in orde? Dan ontvang je een mail inclusief factuur ter bevestiging van je bestelling.

Lichtletters huren →

Let op: Zolang je de bevestigingsmail nog niet ontvangen hebt, is je bestelling nog niet in behandeling genomen / in behandeling en dus nog niet definitief!

Ik heb geen offerte-mail ontvangen?

Wat vervelend! Kijk allereerst even of onze mail niet per ongeluk bij ongewenste e-mail / spam is binnengekomen. Nog steeds niks? Probeer het dan nog eens met een ander mailaders, zoals Gmail of iCloud. Domeinen als Outlook, Hotmail en Live zorgen helaas voor veel problemen…

Lichtletters huren →

Kan ik een optie plaatsen?

Het kan voorkomen dat je een bestelling wilt plaatsen, maar dat je nog niet zeker weet of het event wel door gaat. In dat geval is ons advies: wacht nog even en reserveer niet. Je bestelling wijzigen is namelijk niet altijd mogelijk en kosteloos. Ook voor (gedeeltelijke) annulering gelden annuleringskosten.

Opties plaatsen is voor ons helaas geen mogelijkheid. De combinatie aan letters, cijfers en tekens is vrijwel eindeloos, waardoor er geen beginnen aan is. Daarbij vinden wij het ook niet eerlijk om iemand te laten wachten terwijl de ander nog niet zeker weet of zijn/haar feestje wel door kan gaan.

Lichtletters huren →

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Uiteraard gaan we ons best voor je doen. We denken echt graag met je mee, maar soms is het helaas niet meer mogelijk om nog een aanpassing te doen. Het kan namelijk voorkomen dat bepaalde letters niet meer op voorraad zijn. Is de nieuwe combinatie wel op voorraad? Dan is er geen probleem. Bestaat je nieuwe bestelling uit meer letters? Dan betaal alleen de meerprijs voor de extra letters. Bestaat je bestelling uit minder letters, wil je helemaal geen letters meer of van datum veranderen? Dan gelden annuleringskosten (zie artikel 6). De annuleringskosten deken voor een groot gedeelte de kosten voor o.a. het gereserveerd houden van de letters, opslag, onderhoud enzovoorts.

Lichtletters huren →

Let op: Voor het wijzingen van je bestelling gelden administratiekosten van € 35,- (excl. btw) per wijziging.

De knop ‘bestelling bevestigen’ werk niet…

Wij zijn op de hoogte dat de knop helaas niet altijd even goed werkt. Excuus voor het ongemak, wij zijn er mee bezig. Probeer het eens op een ander apparaat of met een ander e-mailprogramma. Lukt het niet, stuur ons dan simpelweg een mail met daarin jouw akkoord inclusief factuurgegevens: (bedrijfs)naam, straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats óf gebruik de onderstaande link:

Offerte bevestigen →

Doen jullie ook aan bezorging (per koerier)?

Ja! Als je volledig onbezorgd wil huren (in Nederland of in het buitenland) dan kies je voor onze eigen bezorgservice per koerier. Wij bezorgen en retourenen je bestelling niet alleen, maar zetten (indien mogelijk) ook nog eens alles voor je klaar.

Let op: Wij leveren standaard tot over de eerste drempel en doen dit van maandag t/m vrijdag tussen 09:00u en 17:00u (m.u.v. de feestdagen). We gaan hierbij uit van een laad- en los tijd van plusminus 15 minuten. Het verwachte bezorg- en retourmoment weten? Neem dan in de week voor aanvang contact met ons op. Pas dan kunnen wij onze routeplanning maken. Na gebruik dient je bestelling (met eventuele toebehoren) compleet, onbeschadigd, schoon en op tijd zo dicht mogelijk bij elkaar bij de laad- en losplaats opgesteld te worden. Is dit niet het geval, dan zullen extra kosten worden doorberekend. Voor meerwerk brengen wij € 35,00 (excl. btw) per persoon, per uur in rekening.

Lichtletters huren →

Bezorgen jullie ook voordelig (per post)?

Ja, dit geldt alleen voor de houten lichtletters (100 cm). Deze lichtletters zijn speciaal ontworpen om per pakket verstuurd te kunnen worden. Onze witte en event-lichtletters zijn vanwege hun afmetingen en gewicht helaas niet (voordelig) te versturen. Ook de voet en de klemmen maken het lastig de letters goed te verpakken en zonder kans op schade te versturen.

Bij de pakketservice versturen wij je lichtletters in een stevige verzenddoos voor slechts € 20,00 (incl. btw) per pakket inclusief retourlabel. Per pakket passen maximaal drie lichtletters. De lichtletters komen kant-en-klaar en hoeven enkel nog maar neergezet te worden op de gewenste plaats. Vervolgens maak je de letters aan elkaar middels de bijgeleverde kabels, waardoor uiteindelijk maar één stekker het stopcontact in gaat. Gebruik onze configurator en ontdekt binnen enkele seconden wat jouw verzendkosten zijn!

Lichtletters huren →

Doorgaans versturen wij onze pakketten op dinsdag en kun je deze binnen 1-3 dagen in huis verwachten. Zodra wij jouw bestelling verstuurd hebben ontvang je automatisch een track-and-trace-code van PostNL. Hiermee kun je jouw pakket(ten) volgen. Omdat verreweg de meeste events in het weekend plaatsvinden, ontvangen wij deze bestellingen op dinsdag weer retour. De retour gekomen bestellingen worden direct gecontroleerd en weer verstuurd naar de volgende klant. We willen je daarom vriendelijk doch dringend vragen je bestelling na gebruik direct te retourneren.

Let op: Lichtletters-Huren‌.‌nl is niet verantwoordelijk voor vertragingen en/of wanprestaties van derde partijen en de eventueel nadelige gevolgen van wanneer je niet thuis bent op het moment dat de transporteur bij je aan de deur staat. Je bestelling (met eventuele toebehoren) dient compleet, onbeschadigd, schoon en op tijd geretourneerd te worden. Is dit niet het geval, dan zullen extra kosten worden doorberekend.

Wat als mijn bestelling via de post te laat, incompleet of beschadigd is?

Natuurlijk verzenden wij onze producten met de grootste zorg. Als je bestelling onverhoopt toch te laat, incompleet of beschadigd wordt afgeleverd, neem dan direct (uiterlijk binnen zeven dagen) contact met ons op en doe een melding van de schade bij PostNL. Mogelijk kunnen wij dan aanspraak maken op een schadevergoeding. PostNL zal hierbij vragen om foto’s. De foto’s die nodig zijn om een schadeclaim te verwerken zijn:

• De complete buitenverpakking met daarop het adres en de barcode
• Een duidelijke foto van het adres en de barcode
• Een duidelijke foto van de schade aan de buitenverpakking
• Eén of meerdere foto’s waarop de binnenverpakking goed te zien is
• Eén of meerdere foto’s van het hele artikel
• Eén of meerdere duidelijke foto’s van de schade aan het artikel

Let op: Alleen zendingen verstuurd met spoedservice of verzekerservice komen mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding. De meerprijs van deze opties is:

• Verzekerservice + € 5,00 per pakket, per zending
• Spoedservice (vóór 10:00u) + € 44,00 per pakket, per zending
• Spoedservice (vóór 12:00u) + € 38,00 per pakket, per zending

Wat als mijn bestelling incompleet of beschadigd is?

Allereerst verzoeken we je vriendelijk doch dringend de bevestigingsmail (inclusief factuur) goed te controleren. Valt je iets op, neem dan direct contact met ons op. Dit voorkomt vervelende situaties.

Verder wordt elke bestelling vooraf uitvoerig gecontroleerd en getest. We verwacht dit ook van onze klanten zodra je onze bestelling afgheaald / ontvangen hebt. Blijkt na afhalen of bezorging dat je de bestelling onverhoopt toch incompleet of defect is, neem dan direct contact met ons op. Hopelijk zijn we dan nog op tijd…

Mag ik zelf een bezorgdienst inschakelen?

Ja, uiteraard mag je ook zelf een bezorgdienst inschakelen. Je gaat dan zelf rechtstreeks een contract met de betreffende bezorgdienst aan, dus zonder verdere tussenkomst van ons. Voorbeelden van dergelijke bezorgdiensten zijn:

• PickThisUp | Lees meer →
• Brenger | Lees meer →

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Jazeker! Zelf afhalen (en retourneren) kan van maandag t/m vrijdag tussen 09:00u en 17:00u (m.u.v. de feestdagen) en is nog gratis ook. Zorg voor voldoende ruimte én neem eventueel wat verhuisdoeken mee. Twee cijfers of drie lichtletters passen vrijwel altijd in een normale personenwagen.

Lichtletters huren →

Let op: Je bestelling (met eventuele toebehoren) dient compleet, onbeschadigd, schoon en op tijd geretourneerd te worden. Is dit niet het geval, dan zullen extra kosten worden doorberekend.

Wanneer zijn jullie geopend en bereikbaar?

Lichtletters-Huren.nl is geopend en bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00u en 17:00u met uitzondering van de feest- en vakantiedagen. Wanneer wij met vakantie zijn vind je op onze contactpagina. Je kunt ons bereiken per telefoon (ook WhatsApp), mail of per post.

Adres: Radmakerstraat 7, 5375CC in Reek
Telefoonnummer: +31(0)412 – 250033
WhatsApp: +31(0)412 – 250033
Mail: [email protected]
KvK: 89643062
BTW-ID: NL865051835B01
IBAN: NL83 KNAB 0723 0196 30

Moet ik borg betalen?

Nee, bij Lichtletters-Huren.nl hoef je geen borg te betalen! Wij vertrouwen erop dat alle gehuurde materialen compleet (met eventueel toebehoren), onbeschadigd en schoon retour komen / klaar staan voor retour. Is dit niet het geval, dan zullen extra kosten worden doorberekend. Je kunt zo dus toch huren zonder een groot bedrag van je budget te moeten missen!

Lichtletters huren →

Hoe kan ik betalen?

Bij voorkeur ontvangen wij de betaling via een bankoverschrijving. Naast een bankoverschrijving kun je bij ons ook betalen via o.a. iDEAL, Creditcard, PayPal enzovoorts. In overleg kan ook contant betaald worden. Let op, betaal gepast, want op locatie is geen wisselgeld of pin aanwezig!

Lichtletters huren →

COVID-19

Zie onze speciale COVID-19 pagina voor meer informatie omtrent het coronavirus: https://lichtletters-huren.nl/covid-19/

Lichtletters (huur)

Wat kost het om lichtletters te huren?

Je huurt onze lichtletters al vanaf ± € 30,- per stuk (excl. btw). De exacte huurkosten zijn echter afhankelijk van verschillende factoren, zoals het aantal en de gewenste lichtletters, de soort lichtletters, de lampkleur(en), eventuele bijkomende extra’s, de afhaal- / bezorgmethode en de huurperiode.

Om direct een persoonlijk kostenindicatie te ontvangen kun je het beste onze configurator gebruiken. Tip: Onze configurator werkt sneller dan WhatsAppen, mailen of bellen. Het doorgeven van je wensen duurt minder dan één minuut en vervolgens ontvang je onze prijsindicatie direct per mail!

Lichtletters huren →

Hoeveel dagen mag ik mijn letters gebruiken?

Bij Lichtletters-Huren.nl mag je jouw lichtletters één dag / weekend gebruiken! Voorbeeld: Van vrijdag (bezorging / afhalen) t/m maandag (retour).

Wil je jouw lichtletters voor een langere periode huren, vermeld dit dan in je opmerkingen bij je offerte-aanvraag. Vanaf de tweede dag brengen wij per dag een meerprijs van +20% van kosten van de lichtletters in rekening. Voor een gehele week en/of weekend geldt +100%.

Lichtletters huren →

Welke lichtletters verhuren jullie?

Lichtletters-Huren.nl verhuurt het gehele alfabet (A t/m Z), alle cijfers (0 t/m 9) en verschillende tekens zoals &-tekens, hartjes (♥), hashtags (#), uitroeptekens (!), vraagtekens (?), streepjes (-), accent graves (É) komma’s (,), punten (.) en pijlen (âžž).

Lichtletters huren →

Let op: Gebruik bij het invullen van de configurator het +teken voor speciale tekens zoals een hart! Vermeld in je opmerkingen om welk teken het dan gaat. Het systeem herkent speciale tekens zoals een hart namelijk niet waardoor je offerte uiteindelijk niet zal kloppen.

Staan jouw gewenste lichtletters hierboven niet tussen? Dan maakt Lichtletters-Huren.nl ze bij! Uiteraard ben je ook welkom de letters van te voren te komen bezichtigen. Maak een afspraak!

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Verhuren jullie ook verschillende stijlen?

Bij Lichtletters-Huren.nl kun je kiezen uit meerdere soorten lichtletters. Elke letter heeft unieke eigenschappen, zie:

• Houten lichtletters (100 cm) | Lees meer →
• Witte lichtletters (100 cm) | Lees meer →
• Event-lichtletters (hout) (60cm) | Lees meer →

Lichtletters huren →

Mis je een soort? Dan maakt Lichtletters-Huren ze bij!

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Waar en hoe kan ik de lichtletters plaatsen?

Al onze lichtletters dienen op een beschutte en droge plek te staan, op een vlakke en stabiele ondergrond. Dit voorkomt dat er schade kan ontstaan door bijvoorbeeld nat worden en/of omvallen. We houden onze letters graag mooi zoals ze zijn. Betekent dit dan dat de letters helemaal niet buiten mogen staan? Nee, je mag onze letters gerust buiten plaatsen, als ze maar veilig staan. Geen van onze letters is namelijk volledig waterproof en wanneer het ontzettend hard waait (en de ondergrond slecht is) zijn zelfs haringen soms niet voldoende. Daarbij is niet alleen schade en risico, maar denk ook aan diefstal of vernieling. We begrijp dat het ontzettend jammer is als je de letters niet kunt plaatsen op de gewenste plek, maar we zouden het nog vervelender vinden om je achteraf een rekening van de schade te moeten sturen. Gelukkig is er vaak wel een (plan B) plek waar de letters toch veilig kunnen staan (bij slecht weer) en waar iedereen er van kan genieten!

Onze lichtletters kunnen indien gewenst ook ergens boven op gezet worden (zoals een bar of truss) of op elkaar geplaatst worden. De meest veilig manier om dit te doen is altijd binnen (uit de wind) en tegen een muur. Gebruik bijvoorbeeld tafels achter de letters die op de grond staan en plaats de andere letters weer boven op de tafels (of een podium). Gebruik eventueel een zwart doek om de tafel te verhullen.

De letters op een truss plaatsen kan ook. Wat dan een gebruikelijke manier is, is om een stuk hout aan de truss te monteren waarop we de lichtletters kunnen vastschroeven. Het is verboden in de letters te schroeven. Gebruik hiervoor alleen de aangewezen plekken in de voet van de letter. De manier om de letters op een houten ondergrond te schroeven adviseren we ook wanneer de letters op een minder vlakke en/of windere omgeving moeten blijven staan. Een andere optie is het gebruik van dubbelzijdige tappijttape. Deze tape plakt goed (op de schone en vlakke ondergronden) en laat geen lijmresten achter! Wil je de letters echt ophangen? Kies dan voor onze event-lichtletters. Deze letters zijn namelijk voorzien van een truss-klem in het midden aan de achterzijde. Bij een vierkant truss hangen de letters keurig in het midden!

Lichtletters huren →

Wat zijn de afmetingen van de lichtletters?

Lengte: →
Breedte: ↗
Hoogte: ↑

De lengte van de lichtletters (niet te verwarren met de hoogte) is afhankelijk van het teken. De letter ‘i’ is natuurlijk minder breed dan de letter ‘w’, behalve bij de houten lichtletters (100 cm). Deze letters zijn namelijk zo ontworpen dat Lichtletters-Huren.nl ze voordelig per pakketservice kan versturen!

Houten lichtletters (100 cm)
L 60 cm × B 12 cm × H 100 cm

Witte lichtletters (100 cm)
L ±60 cm × B 12 cm × H 105 cm (exclusief voet)
* Let op: Inclusief voet (vast) hebben deze letters een breedte van 20cm. De voet (en het gewicht) zorgt mede voor meer stabiliteit op minder vlakke ondergronden, zoals buiten op het gras. Daarnaast is de voet voorzien van twee gaatjes om de letters met haringen (inbegrepen) vast te zetten, dus zelfs bij wind blijven de letters van Lichtletters-Huren.nl staan!

Event-lichtletters (hout) (60cm)

L ±34 cm × B 11 cm × H 60 cm (exclusief klem)
* Let op: Inclusief klem (vast) hebben de letters een breedte van 18,5 cm. De klem (en het gewicht) maakt het ophangen van deze letters kinderspel en is daarmee uitermate geschikt voor events!

Lichtletters huren →

Wat is het gewicht van de lichtletters?

Houten lichtletters (100 cm) – Gemiddeld 5kg
Met dank aan de materiaal keuze, de bouw en de afmetingen zijn de houten lichtletters licht genoeg om voordelig per pakketservice verzonden te worden maar tegelijker ijzersterk! Tip: Je kunt deze lichtletters gedurende jouw event ook gemakkelijk verplaatsen van bijvoorbeeld de entree naar het podium.

Witte lichtletters (100 cm) – Gemiddeld 12.5kg
De witte lichtletters hebben hun gewicht te danken aan de 18 mm dikke houtsoort (inclusief omranding), de stevige voet en het feit dat het lettertype van Lichtletters-Huren.nl niet ‘samengedrukt’ is. Dit wil zeggen dat de verhoudingen van de letters ten opzichte van elkaar kloppen. Zo heeft de letter ‘M’ ook echt meer lengte dan de ‘N’.

Event-lichtletters (hout) (60 cm)
– Gemiddeld 3kg
De event-lichtletters zijn letterlijk het kleinere broertje van de houten lichtletters (100 cm), maar dan met ophangbeugel en een speciale verlichting!

Lichtletters huren →

Welke lampen gebruiken jullie?

Lichtletters-Huren.nl gebruikt alleen duurzame LED-lampen. Wist je dat LED-lampen trouwens ook niet heet kunnen worden? Helemaal veilig dus!

Houten lichtletters (100 cm)
• Type: LED-gloeilamp / kogellamp
• Verbruik: maximaal 3watt / ±30watt per lichtletter
• Bediening: Dimbaar, dus geen overbelichting in het donker!

Witte lichtletters (100 cm)
• Type: LED-gloeilamp / kogellamp
• Verbruik: maximaal 3watt / ±30watt per lichtletter
• Bediening: Dimbaar, dus geen overbelichting in het donker!

Event-lichtletters (hout) (60cm)

• Type: LED-attractie verlichting / kermislamp
• Verbruik: maximaal 4.3watt / ±30watt per lichtletter
• Bediening: Programmeerbaar of live via DMX!

Lichtletters huren →

Uit welke kleuren verlichting kan ik kiezen?

Standaard leveren wij onze lichtletters met de meest gekozen kleur, namelijk warm wit (dimbaar). Daarnaast kun je kiezen uit de kleur(en): koud wit, geel, oranje, rood, roze, blauw en/of groen. Voor het vervangen van de standaard lichtkleur vragen wij € 5,00 per letter. De event-lichtletters zijn voorzien van RGB-lampen.

Tip: Welke kleur past bij jouw event? Denk ook eens aan een combinatie van kleuren, zoals een rood hartje, elke letter een ander kleur, een kleurverloop (bv. een regenboog), gekleurde lijnen (bv. de Nederlandse vlag) of een mix van kleuren!

Lichtletters huren →

Hoe werken de lichtletters?

Elke lichtletter is voorzien van een normale 220/230v stekker (stroom in) en één contrastekker (stroom uit). Op deze manier kun je al onze letters heel eenvoudig op elkaar aansluiten. Het enige wat je misschien nodig hebt is een verlengkabel, maar deze is bij Lichtletters-Huren.nl uiteraard inbegrepen! Uiteindelijk heb je dus maar één stopcontact nodig waar je de eerste stekker van de reeks in steekt.

De houten lichtletters (100 cm) zijn in plaats van stekkers en contrastekkers voorzien van zogenaamde PowerCon-aansluitingen. Deze aansluitingen zijn te verbinden met de gelijknamige PowerCon-kabel en zijn uiteraard inbegrepen bij Lichtletters-Huren.nl. Uiteindelijk heb je dus ook hier maar één stopcontact nodig.

Event-lichtletters (hout) (60cm)
De event-lichtletters (60 cm) worden via XLR en DC-voedingen aangesloten op een 24v stroomvoorziening met controller. Beide zijn inbegrepen, met de keuze uit twee controllers, namelijk: Eén, een vooraf naar wens geprogrammeerd programma of twee, een live te bedienen via DMX. DMX-console niet inbegrepen, maar wel eventueel wel verkrijgbaar. De stroomvoorziening wordt met normale stekker aangesloten op 220/230v

Lichtletters huren →

Let op: Steek nooit een stekker van andere apparatuur in het einde van je reeks lichtletters. Vooral in combinatie met een dimmer kunnen zowel de lichtletters als het apparaat onherstelbare schade oplopen!

Per bestelling ontvang je één standaard box met toehoren. Bestaat jouw bestelling uit meerdere woorden / delen, laat dit dan vooraf weten. Wij voorzien je dan graag van de juiste materialen. Dit kunnen zijn: een dimmer, verlengsnoer, aansluitkabels, aansturing, bevestiging- en/of reservematerialen. Deze toebehoren zijn kosteloos inbegrepen en dienen nagebruik ook weer compleet, onbeschadigd, schoon en op tijd geretourneerd te worden. Is dit niet het geval, dan zullen extra kosten worden doorberekend.

Photobooth (huur)

Wat voor een photobooth verhuren jullie?

Wij verhuren het nieuwste model photobooth! Deze professionele, compacte en zeer gebruiksvriendelijke photobooth beschikt over alle moderne functies die men zich kan wensen!

• Maak foto’s, boomerangs, GIFjes en/of video’s
• Gebruik filters en/of effecten
• Speel met digitale props, schrijf teksten en/of maak tekeningen
• Onbeperkt printen (400 foto’s of 800 foto strookjes per vulling)
• Direct delen en downloaden via QR-code (let op: wifi nodig)
• Online foto album (let op: wifi nodig)

Eigenschappen
• Lengte: 100 cm
• Breedte: 100 cm
• Hoogte (verstelbare tripod): Max. 180 cm
• Gewicht: 35kg + 12kg = Onverwoestbaar!
• Kleur: Mat zwart met print of hoogglans wit
• Materiaal: Metaal
• Camera: Canon 1300D spiegelreflexcamera
• Flitser: Check!
• Printer: DNP Digitale Dye Sublimation Foto Printer DS620
• Type stroomvoorziening: 1 stekker (8m) (220v / 230v)

Photobooth huren →

Waar plaats ik mijn photobooth?

Plaats de photobooth gericht op een strakke achtergrond en op een rustige plek maar waar toch veel gasten voorbijlopen, bijvoorbeeld: voor een witte muur vlak na binnenkomst (van de feestzaal). Je photobooth zal dan meteen opvallen en veel gebruikt worden! Het opbouwen van onze photobooth is kinderspel en duurt (met twee sterke mannen) maximaal vijf minuten.

Gebruik je een muur of één van onze achtergronden als achtergrond? Ga dan qua ruimte uit van zo’n 3 m². Rondom de photobooth hebben je gasten (en de begeleider) dan nog voldoende plek. Denk eventueel ook een (hang)tafels voor je gastenboek!

Let op: Je moet ons kunnen garanderen dat de photobooth veilig staat en denk aan een stopcontact! De snoer van onze fotobooth is vanaf de grond nog zo’n 8m lang. Uiteraard kunnen wij voor verlengkabels zorgen.

Photobooth huren →

Kan de photobooth buiten (in een tent) staan?

Nee. Voor een optimale beleving raden we sterk af de photobooth buiten of in een tent te gebruiken. Wanneer wij het risico te groot achten zullen wij de PhotoBooth dan ook niet plaatsen. Buiten of in een tent staat de photobooth namelijk nooit veilige en beschutte op een vlakke en stabiele ondergrond. Daarbij heb je erg veel last van weersinvloeden (zoals hitte, vocht, stof of zonlicht) waardoor de kans op (mogelijk niet te verhelpen) storingen (of schade) toeneemt.

Photobooth huren →

Is de photobooth ook in het donker te gebruiken?

Ja, door middel van de flitser is er genoeg licht om scherpe, duidelijke foto’s te nemen.

Photobooth huren →

Wat kost een photobooth huren?

Bij Lichtletters-Huren.nl huur je al een photobooth voor slechts € 294,- (excl. btw) per dag. Deze prijs is uiteraard inclusief alle services die je van een goede photobooth mag verwachten!

• GRATIS installatie op locatie
• GRATIS personalisatie van jouw foto / fotostrookjes, GIF en/of video
• GRATIS fysieke props (t.w.v. € 10,-)
• GRATIS support (24/7) op afstand (let op: wifi nodig)

Photobooth huren → 

Upgrade je beleving! Zonder verdere verplichtingen (of pakketten) bieden we je nog een tal van interessante opties. Je betaald alleen voor wat je gebruikt! Wat dacht je van:

• Maatwerk ontwerp van jouw foto / fotostrookjes
• Professionele en enthousiaste photobooth begeleider(s)
• Gastenboek(en) om de foto’s in te plakken / op te hangen
• Premium props afgestemd op jouw gelegenheid
• Foto’s direct na afloop op USB
• Een (maatwerk) achtergrond óf green screen
• Personal branding van de photobooth zelf
• Social Sharing (delen via bv. SMS, mail of social media)
• Verzamel gegevens (zoals mailadressen) of d.m.v. een enquête
• En meer…

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Hoe lang mag ik de photobooth gebruiken?

Je kunt onze photobooth 24 uur lang gebruiken. Wil je de photobooth voor een langere periode huren, vermeld dit dan bij jouw offerte aanvraag. Vanaf de tweede dag brengen wij per dag een meerprijs van 100% van kosten van de photobooth in rekening.

Photobooth huren →

Meer informatie over “foto / fotostrookjes”

Heb jij al een ontwerp in gedachte? Wellicht het ontwerp van jullie trouwkaart! Wacht, maak eerst de keuze: Wil ik één foto (liggend of staand) of twee fotostrookjes (met één, twee, drie of zelf vier foto’s? Daarnaast is het ook nog mogelijk om GIFjes, boomerangs en/of een video’s te maken en te delen!

Let op: Een photobooth wordt altijd vooraf op maat ingesteld op jouw evenement! Het is daarom vlak van te voren niet meer mogelijk aanpassingen door te voeren.

Foto’s (denk aan een ansichtkaart) hebben standaard een grootte van 4 × 6 inch (oftewel 10 × 15 cm). Fotostrips zijn doormidden gesneden foto’s (5 × 15 cm). Daarom worden fotostrips ook altijd per twee geprint. Eén fotostrip is niet mogelijk. Afzonderlijke ontworpen zijn wel mogelijk, bijvoorbeeld: Eén met een witte achtergrond en één met een zwarte achtergrond. Kortom, één voor de gast en één voor je gastenboek!

Het ontwerp van je foto of fotostrookjes mag je uiteraard zelf aanleveren. Wil je dit niet, kies dan GRATIS uit één van onze premium top ontwerpen óf laat onze ontwerpen er eentje op maat voor je maken!

GRATIS premium ontwerp: Kies hier een ontwerp dat bij jullie past en laat in een bericht aan ons weten welke tekst(en) wij mogen noteren. Per ontwerp verschillen de mogelijkheden. Er zijn ontwerpen met enkel jullie namen, maar er zijn ook ontwerpen met (onder)titels, data, locaties, hashtags, websites, QR-codes, logo’s enzovoort…

Tip: Er bestaan ook sites die kant-en-klare ontwerpen verkopen, bijvoorbeeld: PhotoboothTemplates.com, PhotoboothTalk.com, ProPhotoshopTemplates.com, PhotoboothTemplates.co, PhotoboothDesingCo.com of TemplatesBooth.com.

Photobooth huren →

Zelf aanleveren: Indien je een zelf een beetje handig bent mag je uiteraard zelf een ontwerp aanleveren! Download hier onze lege template(s) en meer informatie over de aanleverspecificaties. Tip: Het is ook mogelijk ontwerpen te maken in Canva!

Maatwerk: Indien je geen keuze kunt maken uit onze ontwerpen en je zelf geen template kan of wil aanleveren, dan staat onze ontwerper voor je klaar! In de regel rekenen we € 35,- (excl. btw) per uur voor maatwerk (zoals een eigen patroon in de achtergrond). Op basis van jouw wensen (of een voorbeeld) ontwerpen wij een foto / fotostrookje dat geheel aansluit bij jouw event! Wat zijn je wensen en welke teksten mogen we noteren?

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Meer informatie over “professionele begeleiders”

Uiteraard installeren wij je photobooth GRATIS op locatie. Let op: Een helpende hand om de photobooth bovenop de driepoot te krijgen is wenselijk. Ondanks dat wij veel spinazie eten hebben we toch niet allemaal zo’n flinke spierballen… Het opbouwen van de photobooth doen we uiterlijk één / twee uur voor de start van je event.

Wens je ook tijdens jouw event een medewerker(s) die de gasten enthousiasmeert en aanspoort om op de foto te gaan? Dat kan! Onze aantrekkelijk photobooth begeleiders en begeleidsters zorgen gegarandeerd voor een lach en assisteren waar nodig. De kosten zijn € 35,- (excl. btw) per persoon, per uur. Zelfs opa en oma kunnen dus een foto maken!

Aan hoeveel uur personen inzet moet ik denken? Dat is puur afhankelijk van de duur en de grootte van het evenement. Bruiloften en feestavonden beginnen doorgaans rond 21:00u en eindigen om 01:00. In totaal dus zo’n vier uur (op- en afbouw GRATIS inbegrepen). Het is uiteraard ook mogelijk om onze begeleiders alleen een bepaalde tijd(en) in te zetten.

Photobooth huren →

Let op: Bij personele inzet zijn ‘bezorger’ en ‘begeleider’ vaak dezelfde persoon. Als een begeleider dan maar voor een bepaalde tijd(en) wordt ingezet, dan worden ook de uren die hij/zij op locatie moet wachten – de totale tijd van bezorging (, installatie en de start van het event) t/m afbouw en retour – in rekening gebracht tegen een gereduceerd tarief à € 35,- (excl. btw) per persoon, per uur.

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Meer informatie over “props”

Photobooth props (of attributen) worden ook wel eens foto-stokjes genoemd. Het zijn houten stokjes met bijvoorbeeld een bril of snor die je voor je gezicht kunt houden. Het standaard GRATIS props-pakket bestaat uit 20 stuks, dus altijd wel iets dat bij jou event past!

Photobooth huren →

Wat zijn premium props? Dit zijn props die 100% aansluiten bij jou event. Laat ons weten waar je naar op zoek bent, dan checken wij het aanbod van onze leveranciers. Het aanbod is enorm, wat dacht je van: Happy New Year, Graduation, Gender Reveal, Halloween, enzovoorts. Prijs op aanvraag…

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Meer informatie over “printen”

Onze printer is de beste en snelste in zijn soort! Als we uitgaan van 300 × 300 dpi (een afbeelding hoge resolutie) op glossy papier (hoogwaardig printpapier) in standaardformaat (10 × 15cm) dan duurt het ongeveer 8,4 seconden per foto.

• Papierkwaliteit: Premium (dik papier met diep zwarte- en hoge witwaarde)
• Afwerking: Glans, mat, luster en/of fijn mat
• Prints per rol: 400 foto’s (10 × 15 cm) of 800 fotostrookjes (5 × 15 cm)

Wat houdt ‘onbeperkt printen’ bij jullie in? Bij Lichtletters-Huren.nl geldt: Onbeperkt printen is printen totdat de fotorol op is. Je huurt onze photobooth, in tegenstelling tot andere aanbieders, dan ook niet per uur, maar per dag. Daarnaast duurt het moment dat jij het scherm aanraakt tot en met het moment waarop jij de foto in je handen hebt slechts enkele minuten.

Ben je van plan om meer dan 400 foto’s te maken? Geen zorgen, wij nemen altijd één extra rol mee à € 95,- (excl. btw) per stuk.

Photobooth huren →

Meer informatie over “gastenboek”

Wat ga je doen met al de foto’s die gemaakt zijn? Wij hebben al tal van creatieve manieren voorbij zien komen, maar het klassieke fotoboek werkt altijd. Vooral als je kiest voor de fotostrookjes! Omdat de fotostrookjes per twee geprint worden kun je de gasten vragen om één strookjes als aandenken in het boek te plakken en daar eventueel een leuke tekst bij te schrijven. Het andere strookjes kunnen ze dan mee naar huis nemen en aan de koelkast hangen als herinnering! Leuk om later nog eens terug te bladeren.

Het gastenboek van Lichtletters-Huren.nl is een super mooi boek met houten kaft en gebonden met touw. Het gastenboek is L 22 cm × B 22 cm × H 2 cm groot en bevat 32 blanco vellen (oftewel 64 pagina’s) voor € 35,00. Uiteraard zorgen wij ook voor een aantal pennen en fotoplakker!

Photobooth huren →

Meer informatie over “online fotoalbum”

Alle geprinte foto’s worden – indien wifi aanwezig – direct geüpload naar een beveiligde online galerij. Niemand (behalve de mensen waarvan jij dat wilt) hebben toegang! Daarnaast krijg je achteraf (binnen 1 – 5 werkdagen) ook alle foto’s nog eens digitaal toegestuurd. Deel deze link vervolgens met zoveel mensen als je wilt. Zo kan iedereen zijn of haar leukste foto downloaden!

Photobooth huren →

Meer informatie over “USB met foto’s”

Kan je niet wachten en wil je alle foto’s direct mee naar huis nemen? Dan zetten we alle foto’s op een mooie houten USB stick!

Eigenschappen
• Materiaal: Hout (verkoold)
• Afmetingen: L 60 mm × B 28mm × H 9 mm
• Gewicht 22gr
• Capaciteit: 4GB
• Type interface: USB 2.0

Photobooth huren →

Meer informatie over “achtergrond of greenscreen”

Als alles perfect moet zijn dan kan een leuke achtergrond niet ontbreken. Lichtletters-Huren.nl heeft een hip stretch-frame van L 244 cm × H 244 cm.

Green Screen (of achtergrond): Een Green Screen is een volledig “chroma-groene” kleur achtergrond. Omdat deze kleur nauwelijks ergens in voorkomt is het voor een computer gemakkelijk te herkennen en te vervangen met een afbeelding naar keuze, bijvoorbeeld het strand! Je huurt onze Green Screen (incl. frame) al voor € 50,- (excl. btw). Heb jij al een achtergrond in gedachte? Kies hier uit één van onze populairste achtergronden.

Deze achtergronden (of bijvoorbeeld één kleur) kunnen we natuurlijk ook laten drukken! Prijzen op aanvraag…

Photobooth huren →

Maatwerk: Liever geen digitale achtergrond, maar een échte tastbare achtergrond van hoge kwaliteit? Onze ontwerper staat voor je klaar! Wat dacht je van een eigen luxe ‘rode loper’ achtergrond met jullie bedrijfslogo’s. Het ontwerp laten we vervolgens realiseren bij onze drukker en wij leveren jouw eigen achtergrond (compleet met frame) op jouw event. Prijs op aanvraag… Uiteraard krijg je na afloop de achtergrond (zonder frame) mee naar huis. Leuk voor op kantoor óf handig voor een volgende keer! Heb jij nog een ontwerp, huur dan alleen ons frame voor € 35,00 (excl. btw).

Zelf aanleveren: Indien je een zelf een beetje handig bent mag je uiteraard een ontwerp aanleveren! Download onze lege templates voor de digitale achtergrond of tastbare achtergrond. Wij kunnen je tastbare achtergrond laten realiseren bij onze drukker en leveren het compleet met frame op jouw event. Ook je eigen tastbare ontwerp krijg je na afloop uiteraard mee naar huis! Prijs op aanvraag…

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Meer informatie over “personal branding”

Als kers op de taart maken van onze photobooth, jouw photobooth! We brengen stickers aan op onze fotobooth en geven het scherm een achtergrond met bijvoorbeeld jouw logo. Stel je voor: Een gepersonaliseerde fotobooth in combinatie met een gepersonaliseerde achtergrond en een gepersonaliseerd foto ontwerp!

Photobooth huren →

Maatwerk: Onze ontwerper staat voor je klaar om de stickers en het achtergrond scherm voor de photobooth klaar te maken. Het ontwerp laten we vervolgens realiseren bij onze drukker en wij leveren jouw photobooth op jouw event voor € 100, (excl btw). Uiteraard bewaren we jouw ontwerp, dus voor een volgende keer betaal je slechts de druk- en instelkosten à € 50,- (excl. btw).

Zelf aanleveren: Indien je een zelf een beetje handig bent mag je uiteraard een digitaal ontwerp aanleveren! Download hier onze lege template. Wij laten de stickers dan realiseren bij onze drukker en leveren de photobooth compleet bestickerd af op jouw event voor € 75,- (excl. btw).

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Meer informatie over “social sharing”

Doormiddel van “social sharing” laat je gasten de gemaakte foto’s direct bewerken, uploaden en delen via hun eigen social media kanalen (zoals Facebook, Twitter, E-mail of Pinterest). In combinatie met een gepersonaliseerde photobooth, gepersonaliseerde achtergrond én gepersonaliseerd foto ontwerp, kan het haast niet anders dan dat dit een groot (marketing)succes gaat worden! Tip: Gebruik een #hashtag zodat de gaten jouw bedrijf, merk of event trending maken. Je kunt zelfs de foto’s van je gasten nog eens delen via jouw eigen kanalen.

Photobooth huren →

Meer informatie over “support op afstand”

Ondank dat wij alles met de grootste zorg tot in de puntjes voorbereiden, bestaat er altijd een kans dat er toch iets mis gaat… Speciaal voor deze gevallen leveren wij altijd de handleidingen mee. Lukt het dan nog niet? Dan zijn wij 24/7 bereikbaar hulp op afstand. Wij kunnen onze photobooth namelijk van afstand overnemen (zorg wel voor een WiFi-verbinding).

Photobooth huren →

Meer informatie over “gegevens verzamelen”

Met name voor onze zakelijke klanten kan de photobooth ook een middel zijn voor promotionele doeleinden. Stel je een gaaf event voor waarbij men een korte vraag moet beantwoorden en/of hun mailadres moet achterlaten, bijvoorbeeld: wat maakt jou fan van ons product? Laat je mailadres achter en de leukste inzending wint een prijs! Hierbij kunnen zelfs speciale voorwaarden worden ingeladen. De klant kan deze vooraf inlezen en moet daarmee akkoord gaan om door te kunnen gaan.

Photobooth huren →

Meer informatie over “En meer…”

Wij hebben onze photobooth zo afgesteld zoals wij denken dat hij voor de beste beleving gaat zorgen. Standaard staat bijvoorbeeld het geluid van het aftellen (drie, twee, één…) uit. De mogelijkheden zijn eindeloos wat dat betreft. Deze geluiden zijn zelfs vooraf in te spreken en het is bijvoorbeeld ook mogelijk om je gasten vooraf elke foto te laten kiezen uit een filter of digitale props! Wat zijn jouw speciale wensen?

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Polaroid Camera (huur)

Welke polaroid camera verhuren jullie?

Wij verhuren de razend populaire Fujifilm Instax Mini 9! Deze hippe en meest gebruiksvriendelijke polaroid camera beschikt over een aantal handige functies en komt met beschermhoes, polsriempje, close-up opzet lens, selfie-spiegel, reserve batterijen en handleiding.

Eigenschappen
• Gewicht: 307g
• Hoogte: 11,6 cm
• Breedte: 11,83 cm
• Diepte: 6,82 cm
• Kleur: Smokey White
• Materiaal: Kunststof
• Aantal scherpstelpunten: 1
• Viewfinder: Check!
• Interne flitser: Check!
• Type stroomvoorziening: 2× AA Batterijen (incl. reserve batterijen)
• Vier belichtingsstanden, namelijk: Binnen/nacht, bewolkt/schaduw, zonnig/half bewolkt en zonnig/helder

Polaroid camera(‘s) huren →

Wat kost een polaroid camera (met foto’s)?

Bij Lichtletters-Huren.nl huur je al een polaroid camera voor slechts € 25,- (excl. btw) per dag. Het aantal foto’s (ook wel “films” genoemd) zijn als extra optie bij te bestellen voor € 10,- (excl. btw) per pak (10 stuks). Om meteen aan de gang te kunnen leveren wij standaard één pak foto’s bij!

Polaroid camera(‘s) huren →

Hoeveel foto’s moet ik bijbestellen?

Dat is geheel afhankelijk van hoe veel foto’s je wil gaan maken. Tip: Je kunt er beter iets te veel, dan te weinig bestellen! Je wilt natuurlijk niet met lege handen komen te staan én bij Lichtletters-Huren.nl mag ongeopende pakjes gewoon terugsturen. We storten dan € 10,- (excl. btw) per 10 foto’s terug op je rekening! Let op: We vragen bij retour eenmalig € 35,- (excl. btw) administratieve bijdrage.

Polaroid camera(‘s) huren →

Kan ik ook foto’s maken in het donker?

Jazeker, gebruik daarvoor altijd de aangeven belichtingsstand. In het donker zal dit waarschijnlijk de binnen/nacht modus zijn. Met de ingebouwde flitser komt iedereen er goed op te staan.

Polaroid camera(‘s) huren →

Hoe snel is jullie polaroid camera?

Direct na het nemen van de foto komt de film meteen uit de camera gerold en binnen een minuut zal de foto grotendeels ontwikkeld zijn. Wapperen is tegenwoordig trouwens helemaal niet meer, maar wel heel leuk!

Polaroid camera huren →

Wat zijn de afmetingen van foto’s?

De Fujifilm Instax Mini 9 gebruikt de Fujifilm Instax Mini 9 film’s. Deze films hebben de volgende afmetingen: 

Alleen de foto: L 46mm × H 62mm
De gehele film (incl. de witte rand): L 54 mm × H 86 mm

Tip: Beschrijf de witte fotorand met een permanent marker!

Polaroid camera(‘s) huren →

Hoe lang mag ik de polaroid camera gebruiken?

Je huurt onze polaroid camera per dag. Uiteraard zorgen wij ervoor dat je de camera uiterlijk één (werk)dag van te voren binnen hebt. Voor deze ‘extra dag’ hoef je natuurlijk niks te betalen! Na gebruik dien je de camera de eerste volgend werkdag weer retour te sturen.

Wil je de camera voor een langere periode huren, vermeld dit dan bij jouw offerte aanvraag. Vanaf de tweede dag brengen wij per dag een meerprijs van 100% van kosten van de camera in rekening.

Polaroid camera(‘s) huren →

Social media borden (koop)

Uit welke social media borden kan ik kiezen?

Je hebt de keuze uit: Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest, Snapchat, TikTok, Tinder, Twitter, WhatsApp en/of YouTube. Welk kanaal past bij jou?

Social media frame(s) kopen →

Mis je een soort? Dan maakt Lichtletters-Huren ze bij! In de regel rekenen we € 35,- (excl. btw) per uur voor maatwerk (zoals een eigen patroon in de achtergrond).

Neem contact op met Lichtletters-Huren.nl →

Krijg ik van te voren een ontwerp te zien?

Na je bevestiging gaan wij direct aan de slag en maken wij een voorbeeld ontwerp. Uiteraard kun je nu nog gegevens laten wijzigingen! Is het voorbeeld ontwerp akkoord? Dan gaan we het ontwerp doorsturen en laten drukken bij onze drukker (welke het pakket ook zal verzenden). Na akkoord zijn er dus geen wijzigingen meer mogelijk!

Social media frame(s) kopen →

Van welk materiaal zijn de social media borden?

Standaard gebruiken wij dibond. Dibond bestaat uit meerdere lagen, namelijk twee zeer dunne lagen aluminium met daartussenin kunststof. Dibond is duurzaam en kan ook prima buiten gebruikt worden! Let op: De randen kunnen scherp zijn. Wij adviseren de randen van onze borden daarom lichtjes te schuren / vijlen. 

Wil je veel rondlopen? Dan raden wij forex aan. Forex borden gaan helaas minder lang mee, maar zijn daarentegen wel heel veilig in gebruik, denk aan drukke ruimtes of events met kinderen. Vermeld “Forex” in je opmerkingen!

Social media frame(s) kopen →

Wat kost een social media bord?

De prijs is afhankelijk van de afmetingen (en de verzendkosten) van het bord. Het ontwerp van het bord heeft dus geen invloed op de prijs:

• Social media bord Medium – € 95,00 (excl. btw)
• Social media bord Large – € 120,00 (excl. btw)
• Social media bord XLarge – € 130,00 (excl. btw)

Social media frame(s) kopen →

Wat zijn de afmetingen?

Onze social media borden zijn beschikbaar in vier afmetingen, namelijk:

• Social media bord Medium (voor 1 t/m 3 personen) – L 60 xm × H 90 cm
• Social media bord Large (voor 2 t/m 4 personen) – L 73 cm × H 105 cm
• Social media bord XLarge (voor 3 t/m 5 personen) – L 80 cm × H 120 cm

Social media frame(s) kopen →

Overige extra’s (huur)

Meer informatie over “hart met bloemen”

In plaats van het hartje als lichtletter, kunnen wij het hart ook vullen met bloemen. De bloemen zijn A-kwaliteit zijden bloemen waardoor ze nauwelijks van echte bloemen te onderscheiden zijn! De basis van het hart gevuld met bloemen is een frame welke enkel in het hart van onze witte lichtletter past. De hart gevuld met bloemen kan dus alleen worden toegevoegd als je ook kiest voor de witte lichtletters en het hart, bijvoorbeeld: A♥B. Het hart vullen met bloemen komt bij de prijs van de lichtletters. Enkel de vulling is dus geen mogelijkheid.

Wil je het hart gevuld hebben met echte bloemen, andere soorten (zijden) bloemen of andere kleuren? Laat het ons weten. Dan maken wij het hart gevuld met bloemen geheel op maat voor jullie. De meerprijs hiervan is afhankelijk van jullie wensen.

Liever een totaal andere lichtletter vullen met bloemen? Dan gaan we deze voor je maken. Laat het ons weten!

Hart met bloemen huren →

Toch nog vragen?

Contact opnemen